Leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni, Nem leszek abba a dohányzásra


hogyan kell kezelni a tüdőt a dohányzás népi gyógymódjaival

Az Aspirin® Protect-ről Lépésről lépésre: Sétával előzzük meg a szívbetegséget! Az aerob mozgásformák, így a kocogás vagy a Nordic Walking hatékonyan csökkentik a kardivaszkuláris betegségek kockázatait.

Lépésről lépésre

Elkezdeni soha nem késő. Csak elkezdeni nehéz, aztán az ember rákap az ízére, és onnantól menni kell. Itt az idő futó- vagy gyaloglócipőt húzni, és nekivágni a kilométereknek. Heti alkalom kocogás vagy Nordic Walking hozzásegít a jó erőnléthez, a testsúly kordában tartásához és a kardivaszkuláris betegségek kockázatainak csökkentéséhez, a tartós jó közérzet megteremtéséről nem is szólva. Heverészés helyett kocogás Soha nem késő elkezdeni!

Heverészés helyett kocogás

Enci 68 évesen kezdett kocogni, sok-sok javarészt fotelben töltött, ám annál egészségrombolóbb év után. A kilók észrevétlen kúsztak fel az évtizedek alatt, pedig nem evett sokat, mégis a hagyományos konyha és a mozgásszegény életmód megtették hatásukat: megemelkedett a vércukorszintje és felszaladt rá jó néhány pluszkiló.

Az életmódváltás nem ment egyik percről a másikra, de sikerült, és ami a legfontosabb a lelkesedés nem lobbant el, mint a szalmaláng, mert látványos eredményt hozott — kívül-belül. A tudatosabb étkezés eredményeként a túlsúly leapadt, s a vércukorszint csökkent, a kocogásnak köszönhetően frissesség, jókedv váltotta a korábban kisebb-nagyobb egészségügyi panaszokkal átszőtt hétköznapokat.

Persze, hasonló történetekből Dunát lehet rekeszteni — mondják leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni sokan. Bárcsak így lenne! Mert akkor annál többen javítanának egészségügyi állapotukon önszántukból, fogcsikorgatás és önsanyargatás nélkül. Aki nem hiszi, próbálja ki! Most nyár van, szépek a kora reggelek, és olyankor még túl meleg sincs. Kell ennél több az első futóedzéshez?

Néhány apróságra azért érdemes odafigyelni. Tippek kezdő futóknak Mint bármilyen fizikai aktivitásnál, a futásnál is fontos a fokozatosság. Aki kocogni kezd, ne azt nézze, hogy a mellette elsuhanó futók milyen gyorsak. A tempót mindenki maga szabja meg, ne máshoz igazodjon. Legfeljebb csak azért nézze a profikat, hogy a helyes mozgást ellesse.

Mivel bármilyen mozgás körülbelül 30 perc elteltével fejti ki jótékony hatását, az edzésidőt okosan kell beosztani. Kezdjük sétával, majd leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni perces séta-futás szakaszokat tegyünk meg.

Hagyja abba a dohányzást, köpködést

Ha rendszeresen edzünk, hét után már képesek leszünk percet egyben lefutni. Innentől kezdődhet a szárnyalás, ami persze nem kötelező. A rendszeres futás meghozza az eredményt, érezni fogjuk, mikor növelhetjük a távot vagy javíthatjuk a szintidőt.

Kis kocogás

A lényeg, hogy legalább percet folyamatosan mozogjunk saját tempónkban. Fontos, hogy futás előtt mindig melegítsünk be, és utána lazítsunk, nyújtsunk, így elkerülhetjük a sérüléseket. A rendszeres futáshoz mindenképpen be kell szerezni egy jó futócipőt és zoknit, ami nem gyűrődik meg. Elengedhetetlen a folyadékpótlás.

leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni a szent, aki segít leszokni a dohányzásról

Futás előtt fél órával igyunk, és vigyünk magunkkal vizet, hogy az edzés végén pótolni tudjuk az elvesztett folyadékot. Érdemes böngészni a futóoldalakat is, ezeken edzésterveket és sok hasznos tanácsot találhat a kezdő futó. Ők a nordic walkingosok. A bot számukra nem támaszték, hanem fontos eszköze az intenzív, tényleg minden porcikát megmozgató edzésnek.

leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni

Géza az ötvenes évei derekán kezdett nordicolni. Térdporcműtétje miatt nem ajánlották neki a futást, így talált rá a kímélő, ám hatékony mozgásformára. Miután utánanézett, hogy milyen előnyös hatásai vannak a Nordic Walkingnak, eldöntötte, hogy belekezd. Előbb azonban elment egy tanfolyamra, hogy a helyes mozdulatokat megtanulja, s a bot beszerzését is szakemberre bízta. A rászánt idő és befektetés megérte.

leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni dohányzás után a napfonat fáj

Ma már hetente kétszer-háromszor rója köreit a lakóhelyéhez közeli kiserdőben, nyolc-tíz kilométer intenzív gyaloglás már meg se kottyan neki, és ami a legfőbb, a korábban rendszeres derék- és hátfájása megszűnt, sokkal frissebbnek érzi magát, s a dohányzásról az első lépés a dohányzásról való leszokáshoz könnyedén leszokott. A Nordic Walking az egyik leghatékonyabb aerob mozgásforma az izommunkához szükséges energiát nagy mennyiségű oxigén felhasználásával, közepes erőkifejtéssel állítja elő a szervezet.

Tipikusan az a sport, amit bárki bármikor elkezdhet. Noha intenzív mozgás, mégis kíméletes, és éppen ezért nem kell attól félni, hogy túlterheli magát az ember. Ha csak laza tempóban teszünk meg alkalmanként néhány kilométert, azzal is megmozgatjuk szinte minden izmunkat.

HARC A NIKOTINFÜGGÉS ELLEN

Hogy az edzés hatékony legyen, néhány dologra nem árt odafigyelni. Tippek kezdő nordic walkingosoknak Látszólag egyszerű két bottal gyalogolni, ám érdemes rászánni néhány órát, és szakembertől elsajátítani a helyes mozgássort. A két bot fontos eszköz, ezért nem mindegy, hogy milyenek. Bízzuk szakemberre a megfelelő kiválasztását. A jó bot nem olcsó, de a beruházás hosszú távra szól, és garantáltan megtérül.

Az edzést tervezzük meg, fokozatosan növeljük a távot.

Lépésről lépésre: Sétával előzzük meg a szívbetegséget!

Ha már könnyedén megy, a tempót is lehet váltogatni. Edzés előtt melegítsünk be, a végén pedig lazítsunk és nyújtsunk, így elkerülhetjük a sérülést. Hosszabb gyaloglásra vigyünk magunkkal innivalót, az leszokni a dohányzásról elkezdhetek futni folyadék pótlására.

ha leszokok a dohányzásról, mi az előnye

Fontos a megfelelő cipő. A Nordic Walking-cipők talpa nemcsak barázdált, és erős, hanem olyan a kialakításuk, amely segíti a természetes gördülő mozgást. Kapcsolódó cikkek a témában:.